יום שישי, 3 בפברואר 2017

לבחור נכון

"בסוף הכל מתנקז אליי, עניין של זוויות......מבט חטוף אל עצמי ודי, רק לא להסתכל,
מה שבפנים כבר בפנים מדי, קוראים לזה הרגל" (אמיר דדון, "לבחור נכון").

שיר זה ליווה אותי בתקופה האחרונה, בכל מה שנוגע להחלטות, בחירות ומחשבות על
החיים ובפרט בעבודה. חלק מהמסע הזה עם השיר המיוחד הזה גרמה לי לחשוב
על פעילות לכיתה.

כמחנך כיתה ו', אנו מתעסקים בחלק גדול מן הזמן בכל מה שקשור לנושא "מעברים",
המעבר לחטיבה ותיכון, המעבר מילדות לבגרות, השינויים החיצוניים והפנימיים, הרצון
להרגיש בוגרים ועצמאיים אל מול חוסר היכולת להתמודד עם הכל.
לרוב אני מאוד אוהב להביא עימי שירים, לנתח אותם מבחינת השפה, מבחינה רגשית,
להשתמש בשיר כדי לעבוד על דברים שכל הילדים עוברים, להיכנס פנימה אל תוך הלב,
אל תוך הנשמה ולראות כיצד השיר משפיע על דברים וגורם לנו לחשוב על כל מיני
דברים.

הפעילות:
שלב א': קריאת מילות השיר, עצירה לדיון קצר על כל בית, לראות את התהליך הרגשי
שעובר על המספר בשיר. לתת לילדים להביע את דעתם או להציג את מחשבותיהם על
מה מדובר בשיר.

שלב ב': שמיעת השיר, חיבור אל המוסיקה, להשתמש בחושים נוספים כדי להתחבר
יותר אל הרגש.

שלב ג': לעסוק במילה "בחירה", או בצירוף "לבחור נכון", ולתת לילדים לכתוב
אסוציאציות הקשורות למילים אלו.

שלב ד': לתת לילדים לכתוב על אירוע בו נעשתה בחירה, החלטה מסוימת וכיצד הם הרגישו
לפני תהליך הבחירה ולאחר מכן בראייה לאחור.

שלב ה': שיתוף המחשבות, האסוציאציות והאירועים.


אני יכול לומר לכם שהתובנות שהועלו בזמן הפעילות היו מאוד מעניינות, חלק חשפו יותר
חלק פחות, אך הייתה הרגשה של חיבור לתוכן.
כשחילקתי תעודות היום, צירפתי להם את מילות השיר לתעודה, כי אין כמו תעודה אשר מציגה
את תהליך הבחירות וההחלטות.

בנימה אישית: הדיון והעיסוק בשיר גרמו לי לחשוב מחשבות רבות לגבי בחירות והחלטות ולבסוף
אמרתי לעצמי, "תבחר נכון", לכן החלטתי שמעכשיו אני כותב לעצמי בחירות שונות שאני רוצה
לעשות במטרה שהן יהיו מולי ואוכל לבצע אותן כמו שצריך.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה