יום שבת, 29 באוקטובר 2016

שעון חורף

אחרי שבוע סוער בעולם החינוך והמורים, הפגנות, ועדות, שולחנות עגולים,
קבוצות בפייסבוק, בשורות ותקווה לשינויים- חזרנו לשגרה.

חזרה לשגרה מעמידה אותי בפני מספר לבטים: מצד אחד, כיף לחזור, לראות שחלק מן הילדים מחייכים,
שואלים לשלומך, ניכר כי חלק באמת רצו כבר לחזור. מצד שני, אתה חוזר לטירוף, להתמודדויות, ללמידה,
לעשייה, לטיפול בבעיות. יש משהו בשגרה שמאזן, לא תמיד אבל לרוב זה באמת עושה את העבודה.

מה עוד גורם לנו לחוסר איזון? שעון חורף או יותר נכון החלפת השעון. תמיד אני
נמצא בלחץ באותו לילה, האם אקום בזמן, האם השעון לא יוחלף וכך לא אאחר? עצם
המחשבה על השינוי גורמת לי לחוסר שינה וחשש מלא לקום בזמן.

שעון חורף מסמל לנו גם שינוי, היום מתקצר, החשכה מגיעה מוקדם יותר, החורף מתקרב.
חלק מן האנשים רואים זאת כגורם שלילי, אין מספיק זמן ביום לעשות דברים,
ילדים צריכים לחזור יותר מוקדם הביתה כי חשוך ולכל אחד יש את הטיעונים שלו כנגד או בעד שעון החורף.

החלטתי שאני חייב לעשות משהו בכיתה בנושא "שעון חורף", נזכרתי בשיר שאהבתי
כל כך בתור ילד וזרמתי איתו. "שטח ההפקר", מאת עלי מוהר. שיר המדבר על הסתיו,
על שינויים, חשכה, אופל ובמסר הסמוי, לדעתי, על שעון חורף.
החלטתי שאלמד את השיר בכיתה, גם כי אני אוהב את מילותיו של עלי מוהר ואוהב
את הביצוע של גידי גוב.

איך אקשר זאת לתכנית הלימודים? ננתח את השיר ונתאים אותו לנושאים הנלמדים.

המילים המנוגדות אשר מופיעות בשיר, היחס לאותה דמות "היא", במי מדובר ולמה.
נדבר על המושג "שטח ההפקר", נקשר את זה לשיר ובכלל לעולמנו.
לבסוף נציג טיעונים בעד או נגד שעון חורף, למה צריך אותו, מה חשיבותו וכיצד הוא
משפיע על חיינו.

עם כל הטירוף שהיה, החזרה לשגרה, נעצור לרגע, ננשום עמוק, נקבל את החיים
כפי שהם, ננסה לשנות ולהשפיע, נקבל את שעון החורף, נקבל את מי שאנחנו
ומסביבנו ובסך הכל ננסה להיות מרוצים.

הרי ברוב חיינו יש לנו "שטחי הפקר" שעימם אנו מנסים להתמודד, עדיף לנו לא
רק להילחם, אלא לנסות להבין, לקבל ולבסוף גם להצליח.

*למי שרוצה המשימה עם השיר מצורפת דרך גוגל דרייב

שטח ההפקר/עלי מוהר- משימה




תגובה 1:

  1. משהו מיוחד אתה! המשך בעבודתך, היא ללא ספק מיוחדת במינה (-:

    השבמחק