יום שישי, 7 באוקטובר 2016

החיים על פי המורה הצעיר

נעים מאוד, אני ליאור, מורה יחסית צעיר במערכת, שנתיים פלוס, נשמע כמו מערכת יחסים
רצינית מאוד. בכל מקרה, השתלבתי במערכת באופן יחסית מהיר, קיבלו אותי יפה, כפי שאומרים.
התחלתי בתיכון ומצאתי את עצמי בבית ספר יסודי, מחנך כיתה, עובד במגוון תפקידים
ובעיקר נמצא שם בשביל הילדים, ההורים וצוות האנשים.

התפקיד הוא די פשוט, לחנך את הילדים. לא תמיד זה פשוט או יותר נכון לומר, לא פשוט בכלל.
לרגעים אתה יכול להיות האדם האהוב ביותר על ידי הילדים ולרגעים גם השנוא, לרגעים
אתה האימא או האבא ולרגעים גם האח או החבר הטוב. 
אך בין לבין צריך למצוא את האיזון, את הגבולות, את החיבור ולהבין שבתפקיד הזה אולי יש
הגדרה ברורה אך יש כל כך הרבה מאפיינים גלויים או נסתרים שרק עם השנים ניתן להבין אותם
כמו שצריך.

אתה מנסה, לפעמים מצליח ולפעמים גם טועה. לומד מן הטעויות כיצד להתקדם הלאה ולהבין, 
אך לעתים צריך לזכור שעל הטעויות הללו לא רק אנחנו משלמים, אלא גם על מי שאנחנו אחראיים- 
הילדים.

אם הייתם שואלים אותי לפני כמה שנים, מה אני הולך לעשות- זה לא היה המסלול הזה, אך לאחר תעודת
ההוראה, הבנתי שמשהו מתחבר אצלי, חתיכות הפאזל התחברו לכדי יחידה אחת (לא שלמה לגמרי) 
משמעותית ביותר. הרגשתי שמצאתי את מקומי, לא מובן מאליו החיבור לעולם הזה, אך הוא מעניין
וגורם לרצות להשפיע ולשנות.

אחד הדברים הכי משמעותיים שלמדתי בעולם הזה, הוא לנסות להתחבר לילדים בכל מיני דרכים: לצפות
בחלק מן התכניות שהם אוהבים, לשמוע את השירים שהם "שרופים" עליהם (ואנחנו פחות) ופשוט
לנסות להבין מה זה להיות ילד בבית ספר (לא תמיד מה שאנחנו היינו ואני לא כל כך מבוגר).

החלטתי לנסות לחבר בין העולמות ולהמציא את פינת החינוך המוזיקלי
בכל הפסקת אוכל במקום למלא את הזמן המת בשאלות, בפניות ובטיפול בבעיות, מיישמים את החינוך המוזיקלי כך:
     1. משמיעים להם שירים/ מראים להם קליפ שאהבתם מתקופות שונות.
     2. מספרים להם סיפורים עליכם באותה תקופה.
     3. מספרים להם סיפורים מעניינם על אותם אמנים.
     4. מחברים את זה לעולמם ומקשרים שיר מהתקופה שיכול להתאים או להתחבר.
     5. לבסוף יוצרים חידון מוזיקלי על כל השירים (דרך פלייליסט ביוטיוב ), מעבירים להם
         והם מתאמנים לקראת החידון הגדול, אשר יוכן כחידון דיגיטלי בשילוב עם סמארטפונים.

כך תוכלו מעט להתחבר לעולמם, לחבר אותם אליכם או לילדים שהייתם וכך לנצל את זמן הפסקת האוכל
לחינוך מוזיקלי, לחיבור בין כולם וקצת הנאה.

בפוסט הבא: טיעונים, טענות ותלונות


4 תגובות: